Platformy społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, stały się największym narzędziem marketingowym dla firm. Wynika to z łatwości publikowania materiałów i dotarcia do miliardów ludzi na świecie w kilka sekund.
Jednak proces tworzenia treści do mediów społecznościowych może być przytłaczający i czasochłonny.
Regularność w publikowaniu materiałów do mediów społecznościowych ma swoje zalety i wady. Z jednej strony nie stracisz odbiorców, jeśli konsekwentnie publikujesz swoje wartościowe treści Z drugiej strony, codzienne publikowanie może być ciężką pracą i z czasem może prowadzić do zmęczenia tematem.
Co zrobić, żeby utrzymać regularność i dlaczego regularność publikacji również w Profilu Firmowym Google, szczególnie dla lokalnego biznesu jest tak ważna? O tym przeczytasz więcej w najnowszym wpisie.
Po pierwsze nie szkodzić
Bardzo, bardzo często zdarza się tak, że lokalne firmy nie mają na podorędziu nikogo, kto mógłby dostarczyć wartościowych i wysokiej jakości (z punktu widzenia czytelnika) treści.
Ale czy to źle? Jeśli pomyślisz o tym, że jest (również wśród Twojej konkurencji) znakomita większość firm, które nie publikują ani w Profilu Firmowym Google, ani nigdzie indziej w socialmediach. Dostajesz „prezent” w postaci możliwości zbudowania konkurencyjnej przewagi informacyjnej. Masz szansę dotrzeć do społeczności lokalnej z autentycznie pożytecznymi treściami, a któż lepiej zna się na swoim biznesie niż Ty? Nikt nie napisze za Ciebie lepiej treści o Twoim biznesie!
Nie wiem o czym pisać
W Twoim biznesie z pewnością jest szereg informacji, które może chcieć poznać klient. Jeśli prowadzisz firmę sprzątającą napisz o tym, dlaczego i jakich detergentów używacie, albo o tym jakie są wasze standardy pracy, albo o statystykach obsługi z podziałem na wielkość klientów, albo o zasięgu – czyli gdzie pracujecie (na jakim obszarze). Jeśli prowadzisz warsztat, napisz o tym, z jakich narzędzi korzystacie, z jakich materiałów, z jakiej marki części i co o tym decyduje. Możesz też napisać o tym DLACZEGO w ogóle robisz to, co robisz. Biznes jest rzeczą tak dynamiczną, że pomysły nie muszą być jakieś „wyszukane” – wystarczy, że „są”.
Nie umiem pisać
Hmm poważnie? Ciekawy wpis dla Profilu Firmowego Google może zawierać trzy zdania, czyli być niewiele dłuższy niż akapit powyżej. Czy jesteś pewna/pewny, że nie jesteś w stanie napisać choćby raz w tygodniu czegokolwiek ciekawego o biznesie, który prowadzisz? A może Twoje „nie umiem” wynika z tego, że nie wiesz jak „zacząć”? Wiesz- to przychodzi z czasem, pierwsze kilka wpisów będzie krótkie i może trochę nieporadne, ale będą TWOJE. Po kilku miesiącach pisania, nie będziesz już chciał/chciała skończyć na dwóch akapitach. Przecież temat, o którym piszesz, jest wart uwagi i pełen detali, które nie warto pomijać! Żeby pisać, trzeba pisać i się nie bać.
Nie mam czasu na pisanie
A jednak szukasz w tym zakresie wsparcia, czytając mój post – ja mogę pomóc w pisaniu – podpowiedzieć tematy, możemy razem zlecić pisanie na zewnątrz a ja tego przypilnuje. Zgłoś się do mnie jeśli czujesz, że na początek Twojej pracy w Internecie, takie rozwiązanie będzie dobre. Może tak być, że nie masz czasu i nie powinieneś/ nie powinnaś mieć z tego powodu wyrzutów sumienia przecież „robisz firmę” i w tym jesteś super! Staraj się jednak szukać rozwiązań.
No dobra — chwilę czasu znajdę, jak do tego podejść?
Treść jest siłą napędową każdej kampanii w mediach społecznościowych. Jest kilka rzeczy, które mogą ci pomóc w zrealizowaniu tego zadania:
– Zbadaj swoich odbiorców i dowiedz się, na czym im zależy, zapytaj o czym chcą czytać.
– Stwórz strategię treści, która będzie dla nich odpowiednia i stale promuj swoją firmę – możesz zaplanować, o czym będziesz pisać- na zapas 😊. Potrafisz planować- przecież robisz biznes.
– Bądź stale ciekaw najnowszych trendów w swojej branży, aby lepiej nadążać za nimi – pracujesz w jakimś biznesie, dajmy na to jesteś malarzem. Możesz zatem informować swoich klientów o tym jak zmieniają się trendy w tej branży, jak zmieniają się metody pracy i jaki wpływ na Twoją pracę mają nowoczesne narzędzia z których korzystasz. To autentycznie interesuje Twoich potencjalnych klientów.
– Używaj grafik i filmów tak często, jak to możliwe – nie zniechęcaj się jednak jeśli nie posiadasz grafik – nawet Twoje zdjęcie z pracy będzie świetnym pomysłem na grafikę do postu!
Zainspirowany/ zainspirowana? To świetnie! Pamiętaj, ze Twoje materiały są Twoje, że każdy nabywa umiejętności w „swoim tempie”, a tłem dla wszystkich Twoich działań jest zainteresowanie klienta, zbudowanie społeczności ludzi, z którymi możesz się komunikować.
Do dzieła!