Blog

Jeśli to, co czytasz na blogu, jest dla Ciebie wartościowe, i zastanawiasz się, jak mogę pomóc Twojemu biznesowi wzrastać w internecie, kliknij poniżej i poznaj mnie bliżej.bez którego bardzo trudno jest dotrzeć do potencjalnych klientów.

Dostaje ostatnio zapytania od tych, ze swoich klientów, którzy zarządzają już samodzielnie swoim profilem firmowym w Google, lub od takich, którzy robią to w mojej asyście, ale są “ciekawi”. Zapytania te dotyczą komunikatu, który Google od jakiegoś czasu wyświetla w profilu Google Moja Firma, a wygląda on jak poniżej:

Ten komunikat, choć dość łagodny w wymowie, niesie ze sobą poważną konsekwencję.

 Mianowicie, od 2022 roku zarządzanie Profilem Google Moja Firma (w przypadku gdy zarządzasz pojedynczym profilem) – będzie możliwe tylko z poziomu map lub bezpośrednich wyników wyszukiwań. Nie będzie już dostępna możliwość zarządzania profilem przez oddzielną aplikację na telefonie ze znaną niebieską ikoną.

Choć Google nie mówi o tym wprost w tym komunikacie — lepiej zacznij się już przyzwyczajać do zmienionego sposobu zarządzania swoją firmą w Google 🙂

Co nowego?

I tak na przykład wpisując frazę “moja firma” w wyszukiwarce możesz już teraz zobaczyć, co się zmienia, i skorzystać z nowych metod edycji danych o firmie. Na dzień powstawania tego wpisu nie wszystkie funkcje były jeszcze dostępne w polsce, ale to się z czasem zmieni.

Czy są to pożyteczne zmiany? GENERALNIE tak — wymagają jednak przyzwyczajenia się do nowej sytuacji i nowych wariantów obsługi profilu firmowego.

Zmiany na lepsze

Jedną ze zmian, które mi osobiście najbardziej przypadły do gustu jest “wyciągnięcie” jednej z istotnych zakładek zarządzania profilem.  Zakładka “Promuj” (w angielskiej wersji “Performance”) zawiera teraz najbardziej przydatne linki takie jak właśnie same statystyki, link do szybkiego udostępnienia profilu, i wreszcie szereg linków związanych z promocją i reklamą. Wszystko to, w przystępnej “szybkiej” formie. Niech więc was nie zmyli sama etykieta przycisku “promuj” – tam nie siedzą tylko opcje promocji, ale także szereg innych przydatnych.

Podsumowując — uważam, że ten istotny ruch Google w zakresie działania naszych biznesów w wyszukiwarce, wskazuje na to, że platforma wspierania lokalnych biznesów jest ważnym elementem, na którym gigant słusznie koncentruje swoją uwagę. Możemy być zatem pewni, że kolejne narzędzia i udogodnienia w ramach tej usługi będą się z czasem pojawiać także na naszym lokalnym rynku.  Wszystko to po to, aby właściciele biznesów tacy jak Ty, czy ja, zechcieli bardziej dbać o wizerunek i aktualność danych swojej firmy w internecie. To zaś z korzyścią dla wszystkich użytkowników internetu — potencjalnych klientów.